Wykładowcy

Eliza Szulińska. Pomysłodawczyni Miasta Sztuki. Ukończyła studia na Wydziale Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury chóralnej prof. Ryszarda Zimaka. Jest także absolwentką Wydziału Wokalnego UMFC w klasie śpiewu prof. Jolanty Janucik. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich. Jest skoncentrowana na autorskich projektach łączących różne formy sztuki: muzykę, sztuki wizualne, teatr. Z dużą przyjemnością włącza do koncertów elementy performance, działania z publicznością, improwizacje dźwiękowe. Prowadzi działalność pedagogiczną – uczy emisji głosu, pracuje z wokalistami i aktorami, prowadzi warsztaty dla chórów i zespołów kameralnych. Fascynuje ją przestrzeń pomiędzy światem Nauki i Sztuki. Jest autorem scenariuszy i koordynatorem dużych wydarzeń kulturalno–edukacyjnych. Eliza Szulińska otrzymała nagrodę Ministerstwa Edukacji Narodowej i Polskiej Agencji Prasowej „Popularyzator Nauki 2010″ za Dziecięcy Świat Muzyki (2010) Wydarzenie to zostało wyróżnione w kategorii: najlepszy pokaz festiwalowy w Polsce w 2010 roku. Od 2012 roku prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim. Pełni funkcję prezesa Stowarzyszenia Artystów Euforis, które od 2017 roku jest wydawcą pisma Presto.

http://elizaszulinska.pl

 

dr hab. Jolanta Janucik. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Była asystentką w klasie śpiewu prof. Haliny Słonickiej, obecnie prowadzi własną klasę śpiewu na UMFC. Debiutowała w 1992 roku w Teatrze Wielkim w Łodzi, śpiewając partię Neali w Parii Stanisława Moniuszki. W latach 1992 – 1994 współpracowała z monachijskim Alber Concert Theater oraz Państwową Operą i Filharmonią Bałtycką, wykonując pierwszoplanowe role w operach G.Pucciniego,P. Czajkowskiego i G.Verdiego. W roku 1996 rozpoczęła współpracę z Landestheater w Coburgu śpiewając partię Aidy w przedstawieniu premierowym (styczeń 1996). Jolanta Janucik była wieloletnią solistką Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego oraz Chóru Żeńskiego „Harfa”. Prowadzi mistrzowskie klasy wokalne:  Międzynarodowe Kursy Interpretacji Muzycznej (1996-2011); Le Grenier Festiwal d`Automne, Bailleul – Neuville, Francja (2005,2006,2007); Międzynarodowy Kurs Mistrzowski Interpretacji Muzycznej, Czerkasy, Ukraina (2006); Conservatorio „F.Venezze”, master-class, Rovigo, Włochy (2006, 2009); Conservatorio „G.Rossini”, master class, Wenecja (2007); Conservatorio „S.Cecilia”, master class, Rzym (2007, 2008, 2011); Musique a La Sizeranne, Stage musical et concerts, Sizeranne (2007);  The 4th MYONGJI International Contemporary Music Festiwal, master class,  Myongji, Korea (2009); Janowieckie Interpretacje Muzyczne, Janowiec (2010). Jako konsultant wokalny współpracowała z Chórem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i Wydziałem Wokalnym PSM II st. w Nowym Sączu, Warszawskim Chórem Międzyuczelnianym i  Wydziałem Wokalnym w PSM II st. w Suwałkach. Dokonała wielu nagrań radiowo-telewizyjnych w kraju i za granicą. W swoim dorobku fonograficznym posiada następujące płyty : Litania Ostrobramska Stanisława Moniuszki, Kantata pour la Paix Bernarda Lallement, Gospodi Pomiłuj,Torna Suriento. W roku akademickim 2000/2001, 2009/2010, 2014/2016 prowadziła (na stanowisku profesora) klasę śpiewu solowego w Keymyung Chopin Academy of Music w  Taegu (Korea Płd.). Studentki i absolwentki prowadzonej przez nią klasy śpiewu solowego są laureatkami wielu konkursów wokalnych w kraju i za granicą, zaś koncerty organizowane przez tę klasę cieszą się niebywałym powodzeniem i uznaniem muzycznego środowiska warszawskiego oraz szerszej publiczności.

Jolanta Janucik za całokształt pracy dydaktycznej została uhonorowana Nagrodą   Rektora II st. i Odznaką Honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

 

14907131_1267224589967679_6272587983602053606_nOlga Rusin. W 2011 roku ukończyła studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów śpiewu takich jak prof. Rudolf Piernay, Gildo di Nunzio (New York Opera), Verena Keller. Obecnie jej korepetytorem jest prof. Eva Blahova.
Współpracuje z Teatrem Narodowym im. Leoša Janáčka w Brnie gdzie zadebiutowała rolą Heleny w „Śnie nocy letniej” Benjamina Brittena oraz Teatram Polskm w Poznaniu w którym występuje w charakterze aktorki, wokalistki. Gościnnie współpracowała również z Warszawską Operą Kameralną, Orkiestrą Akademii Beethowenowskiej oraz Narodową Orkiestrą Polskiego Radia.
W latach 2014/2015 była wykładowcą i członkiem jury ogólno polskiego projektu Narodowego Forum Muzyki Śpiewająca Polska, okręgu małopolska.
Pracowała z wieloma dydygentami, takimi jak Yannis Pouspourikas, Helmuth Rilling, Jean-Eudes Vaillancourt, Paul McCreesh, Colin Metters, Kaspar Zehnder, Maciej Tworek, Michał Klauza, Grzegorz Wierus, Jakub Klecker.
Jest laureatką prestiżowych nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych, takich jak pierwsze miejsce oraz nagroda specjalna za interpretację utworów W.A.Mozarta na konkursie muzycznym “Prof.Dr. Josef Dichler & Kimiko Sato Wettbewerb“ (Wiedeń 2016), nagroda B.Smetany oraz nagroda specjalna Towarzystwa Muzycznego V. Kapralovej w Toronto na „12th Montreal International Voice Competition”, (Montreal 2013); drugie miejsce na „International Vocal Competition of Antonin Dvorak”, (Krlovy Vary 2011). W swoim repertuarze posiada jedne z największych partii oratoryjnych, między innymi „War Requiem” Brittena,”Quo vadis” Nowowiejskiego, „Stworzenie świata” Haydna i wielkie oratoria Haendla.
Jako kameralista dokonała nagrań pieśni I.J.Paderewskiego, P.Perkowskiego, F.Nowowiejskiego oraz premierę pieśni Maxa Regera op.17, która odbyła się w sali koncertowej Uniwersytetu Muzycznego w Montrealu. Specjalizuje się w wykonywaniu muzyki klasycznej i popularnej XX i XXI wieku. Z powodzeniem wykonuję utwory
K. Weilla, G. Gershwina, B. Brittena, L. Bernsteina oraz wielu współczesnych jej kompozytorów.
Brała udział w nagraniach muzyki do kilku przedstawień teatralnych między innymi „Mistrza i Małgorzaty” M. Bułhakowa w Teatrze Collegium Nobilium czy „Sceny na wypadek deszczu” w Teatrze Powszechnym w Łodzi.

Jej działalność charytatywna obejmuje współpracę z Wydziałem Medycznym Kardiologii „Collegium Medicum” w Krakowie oraz działania artystyczne na rzecz „Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą”.

 

unnamed

dr Krzysztof Cyran.  Gitarzysta i teoretyk muzyki, pedagog, aranżer. W razie potrzeby komponuje oraz improwizuje, co uważa za rzecz naturalną dla każdego muzyka. Ukończył z wyróżnieniem gitarę klasyczną (1997) oraz teorię muzyki (2009) na Akademii Muzycznej w Krakowie. Doktor teorii muzyki, specjalizuje się we współczesnej muzyce polskiej.  Jako solista występował m.in. z orkiestrami Filharmonii Krakowskiej oraz Capellae Cracoviensis, jako akompaniator – m.in. z Operą Krakowską PWST oraz Instytutem Goethego w Krakowie. Koncertował w kraju i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Irlandii, Omanie, Libanie, Kirgistanie. Porusza się głównie w świecie pieśni i piosenki, współpracując z wokalistami rozmaitych stylistyk. Jego projekty koncertowe w ostatnich 3 latach obejmują m.in.:  recital klasycznej pieśni hiszpańskiej Viva Sevilla! (Adrianna Bujak – sopran), recital współczesnej piosenki francuskiej Bez miłości ani rusz (Adrianna Bujak), piosenki polskiej Koncert na każdą pogodę (Adrianna Bujak), recitale piosenki autorskiej Basi Stępniak-Wilk Słodka chwila zmian, Obce kraje, Przywidzenia, tradycyjne pieśni żydowskie Ownt lid (Ula Makosz). Z Adrianną Bujak zdobył jako akompaniator: II nagrodę ex aequo (pierwszej nie przyznano) w Konkursie Piosenek Marka Grechuty (Kraków 2011) oraz Nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie piosenki z filmu zagranicznego podczas V Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej (Toruń 2014). Jest współzałożycielem nowofolkowego kwartetu Folk For Freaks, z którym wydał płytę Nie śpij! (OKO-ART 2015), zawierającą m.in. jego kompozycje. Prowadzi ożywioną działalność koncertową. W samym 2017 roku jako kameralista miał zaszczyt i przyjemność wystąpić w spektaklu Opery Krakowskiej Chanson et canciones (pieśni francuskie i hiszpańskie) towarzysząc jej solistom: Katarzynie Oleś-Blacha, Agnieszce Cząstce, Monice Korybalskiej i Michałowi Kutnikowi, współpracował również z Marią Pomianowską w projekcie Etnobrzmienia (wspólny projekt klas fideli kolanowych i gitary Akademii Muzycznej w Krakowie) oraz w zespole kameralnym pod dyrekcją Ivana Monighettiego (Filharmonia Krakowska). Wśród jego aranżacji można znaleźć m.in. przeboje na gitarę solo od Mozarta do Metalliki, które nagrał na płycie The Exclusive Guitar Club (OKO-ART 2002), oraz opracowania na zespoły wokalne i instrumentalne zdobywające nagrody i wyróżnienia na konkursach młodzieżowych. Prowadzi rozległą działalność dydaktyczną. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w zakresie nauczania gry na gitarze. Obecnie – wykładowca Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie prowadzi również specjalne zajęcia dla gitarzystów (aranżacja, improwizacja, folklor). Pracuje także jako nauczyciel dyplomowany przedmiotów teoretycznych w PSM II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie. Współpracuje także z Filharmonią Krakowską jako prelegent w audycjach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Zwycięzca konkursu kompozytorskiego na hejnał miasta Nowa Ruda (woj.dolnośląskie), który od 2010 r. rozbrzmiewa z noworudzkiego rynku codziennie w południe. Wykonanie jego kompozycji Kanon wielkanocny na tercet wokalny a cappella otrzymało II nagrodę na Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Maryjnej 2016 w Bochni (trio wokalne z Zespołu Szkół w Gromniku, przygotowanie Anna Gańczarczyk). Napisał także cykl etiud na gitarę dla dzieci i młodzieży Zwierzakolekcja (Wydawnictwo Modran, Orzesze 2016). Trzy etiudy z tego zbioru były utworami obowiązkowymi Mikołajkowego Konkursu Gitarowego w Rybniku w 2016 r.

Odznaczony honorową odznaką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

 

 

 

Krzysztof TrzaskowskiKrzysztof Trzaskowski. Swoją edukację artystyczną rozpoczął w wieku pięciu lat w Prywatnej Szkole Muzycznej I stopnia pod kierunkiem Andrzeja Czemiela. W 2005 roku ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie Krystyny Wachowskiej. Swoje umiejętności pianistyczne doskonalił pod kierunkiem prof. Bronisławy Kawalla, prof. Piotra Palecznego oraz prof. Mai Nosowskiej. Jest absolwentem, a obecnie wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Krzysztof Trzaskowski aktywnie uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pianistów jak Andrzej Jasiński, Tatiana Shebanova, Jerzy Sulikowski, Dang Thai Son, Bernard Ringeissen, Jacques Rouvier czy Daejin Kim. Krzysztof jest laureatem wielu konkursów pianistycznych m.in.: II miejsce Jelenia Góra (1999), I miejsce Piotrków Trybunalski (2000), III miejsce Narva w Estonii (2004), I miejsce Łódź (2004), finalista Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina dla Kandydatów do XV Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina (2005), półfinalista XV Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina oraz laureat nagrody specjalnej Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Genewie (2005), laureat „Estrady Młodych” w ramach Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku (2007). Zakwalifikowany został do grona uczestników programu pomocy wybitnie uzdolnionym prowadzonego przez Krajowy Fundusz na Rzecz Dzieci (2000-2005). Jest również stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2000, 2009, 2010) oraz Ministra Kultury (2004 i 2005). W roku 2006 i 2013 został stypendystą Marszałka Województwa Podlaskiego, a w roku 2007 – Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu „Młoda Polska”. Jako solista koncertował pod batutą Jerzego Maksymiuka, Ernesta Hoetzla, Tadeusza Chachaja, Tomasza Tokarczyka, Jana Miłosza Zarzyckiego, Zygmunta Rycherta, Kazimierza Dąbrowskiego, Marcina Wolniewskiego i Moniki Wolińskiej. Koncertował w Japonii, Chinach, Korei Południowej, Indiach, USA, Kanadzie, Niemczech, Francji, Włoszech, Szwajcarii, Hiszpanii, Norwegii, Rosji, Bułgarii, Rumunii, Tunezji, Litwie, Estonii i Polsce. Współpracował z Adamem Makowiczem podczas obchodów Roku Chopinowskiego grając serię koncertów „Chopin na klasycznie i jazzowo”. Z okazji 200. rocznicy urodzin Chopina prowadził kursy mistrzowskie w Indiach i nagrał płytę „Chopin for India”. Nagrywał dla Polskiego Radia i Telewizji.

 

Wykładowcy wcześniejszych edycji Miasta Sztuki

 

Kinga Anna Wojciechowska. Właścicielka i redaktor naczelna magazynu Presto – Muzyka Film Sztuka i portalu prostoomuzyce.pl. Z wykształcenia ekonomistka (mgr, SGH) z doświadczeniem w biznesie (doradztwo, PR, rozwój sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich). W 2010 roku zakończyła karierę w korporacjach, aby realizować życiową misję, jaką jest popularyzacja kultury wysokiej. Pierwszym etapem było stworzenie i wydanie w 2012 roku magazynu Presto – Muzyka Film Sztuka (początkowo jako magazyn Presto – prosto o muzyce klasycznej. Realizacja misji Presto odbywa się na różnych polach. Jest ona możliwa dzięki nawiązaniu kontaktów z wieloma instytucjami kultury w Polsce. Presto szanuje i docenia działania instytucji prestiżowych ze względu na swoje położenie (Kraków, Warszawa, Katowice), jak i znaczących głównie dla środowiska lokalnego, choć o renomie znacznie poza to środowisko wykraczającej (Zielona Góra, Kielce, Gorzów Wielkopolski, Szczecin i inne). Kinga Wojciechowska realizuje swoją misję także poprzez inne działania jak warsztaty (dziennikarskie, krytyki muzycznej i warsztaty muzyczne dla dzieci), prowadzenie koncertów i spotkań z artystami. Warsztaty przygotowuje z myślą o profesjonalistach, którzy chcą doskonalić swój dziennikarski warsztat, ale także dla osób, które chcą wzmocnić umiejętności pracy w grupie, pod presją czasu i w ramach ściśle wyznaczonego celu, jakim jest na warsztatach dziennikarskich stworzenie okolicznościowego wydania magazynu o sztuce. Przekazując wiedzę, zaraża pasją a w szczególności – miłością do najpiękniejszej ze sztuk – muzyki.

 

15941821_10210278648415332_1706687912_nMonika Kolasińska, korepetytor śpiewaków. Absolwentka Studiów Podyplomowych w zakresie Coachingu Wokalnego oraz Międzywydziałowego Studium Pieśni w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Laureatka międzynarodowych i krajowych konkursów pianistycznych. Ze śpiewakami współpracuje od 2001 roku. Wiedzę i umiejętności w dziedzinie pracy z wokalistami pogłębiała na kursach i warsztatach prowadzonych przez m.in.: prof. J. Marchwińskiego, prof. J. Artysza, prof. U. Kryger, O. Pasiecznik, M. Pikulskiego, E. Podleś oraz prof. U. Reinemanna. Od kilku lat prowadzi również działalność pedagogiczną. Pracuje jako pianista korepetytor na Wydziale Wokalno – Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina i w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina.

 

 

 Anna Fijałkowska. Ukończyła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na Wydziale Edukacji Muzycznej, specjalność Muzyka Kościelna, a na Wydziale Wokalnym obroniła dyplom z wyróżnieniem. W trakcie studiów podjęła pracę w Chórze Filharmonii Narodowej. Jako solistka chóru współpracowała z takimi dyrygentami jak: Antoni Wit, Henryk Wojnarowski, Massimiliano Caldi, Victor Pablo Perez, Łukasz Borowicz, Krzysztof Urbański, Krzesimir Dębski. W 2014 wykonywała partię solo altu podczas światowej premiery kompozycji Crying in the Wilderness Alexandra Raskatova (Istambuł, dyr. Andres Mustonen). W czerwcu 2012 zadebiutowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w studenckim spektaklu Sen Nocy Letniej Benjamina Brittena (partia Hipolity). W lutym 2013 wystąpiła w studenckiej realizacji opery Giacomo Pucciniego Suor Angelica jako Zia Principessa. W marcu 2014 jako Ottavia wzięła udział w spektaklu powstałym w kooperacji ze studentami Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej, Sceny z Koronacji Poppei do muzyki Claudio Monteverdiego. Od lat współpracuje z zespołem muzyki dawnej La Tempesta. W roku 2012 została finalistką ogólnopolskiego  Konkursu dla Młodych Wykonawców Muzyki XX i XXI wieku. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Anitę Garanča, Urszulę Kryger, Agnieszkę Rehlis oraz Doris i Richarda Cross. W latach 2008 – 2010 prowadziła zajęcia z emisji głosu mówionego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W 2013 była instruktorem wokalnym na Wakacyjnych Kursach Wokalnych w Mińsku Mazowieckim. Od 2015 współorganizuje i jest akompaniatorem Letniej Szkoły Muzyki Dawnej na Dworze Sarny.

 

 

Aleksander Koziński. Absolwent Moskiewskiego Konserwatorium pod kierunkiem znakomitego profesora Władimira Natansona.
Wykładowca Konserwatorium Lwowskiego oraz improwizacji fortepianowej na wydziale jazzowym Lwowskiego Liceum Muzycznego. Koncertuje na całym świecie, wielokrotnie ze swymi recitalami odwiedzał też Polskę. Wykonuje i interpretuje dzieła m.in. J.Brahmsa, F.Chopina, J.S.Bacha W.A.Mozarta, L. van Beethovena, S. Rachmaninowa, S. Prokofiewa, I.J. Paderewskiego, a także gra kompozycje autorskie oraz własne opracowania i improwizacje na tematy muzyki ukraińskiej, rosyjskiej, cygańskiej, węgierskiej, włoskiej. Jest doskonałym interpretatorem utworów muzyki rosyjskiej i ukraińskiej.
Przedstawia też często improwizacje i wariacje na temat utworów współczesnej muzyki rozrywkowej (Ellington, Reinhardt, Schmitz, Joplin, Youmans, Kern, Rodgers, Gershwin) oraz jazzu.
2003 – artysta został odznaczony odznaką ‚Zasłużony dla Kultury Polskiej’.

 

miko-foto-3_male-206x300Marcin Mikołajczyk. Absolwent Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, odbył również studia stypendialne w Accademia di Belle Arti w Turynie. Aktualnie Doktorant w Instytucie Sztuk Pięknych w Kielcach UJK. 
Przez cztery lata, jako wykładowca, prowadził zajęcia z Kreacji Obrazu oraz Kompozycji Wizulanej w Wyższej Szkole Promocji w Warszawie. Pracował także jako asystent warszawskiej ASP na Wydziale Grafiki w pracowni Projektowania Graficznego oraz pracowni Fotografii.
Zajmuje się sztukami wizualnymi: malarstwem, rysunkiem, działaniami w przesztrzeni publicznej, grafiką projektową oraz projektowaniem przestrzeni ekspozycyjnych (min. współtworzył Wystawę Główną Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN). 
 
Współpracował z Under The House of Art w Brisbane – Australia, TAS – Trans Art Symposium- Australia,  ESAP- University of Porto, School of Arts -Portugalia, Festiwalem Nauki, Festiwalem Lato Filmów, Nizio Design International. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Artystów Euforis.
 
 .
 
 
IMG_4162 (1)Anna Cioch.  Ukończyła studia I-go stopnia na kierunku Logopedia Ogólna i Kliniczna na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym z wynikiem bardzo dobrym. Kontynuuje swoją edukację w tym obszarze na studiach magisterskich. Jest także absolwentką studiów podyplomowych Kształcenie Głosu i Mowy na Uniwersytecie SWPS, pod kierunkiem takich specjalistów jak: Swietlana Butskaya, Maria Bończykowa, Bożena Suchocka, Wojciech Malajkat, Stanisław Górka, Ryszard Olesiński, Bożena Targosz, Katarzyna Rybczyńska, Magdalena Majdak, Jerzy Bralczyk, Magdalena Kędzior.

Zdobywa doświadczenie kliniczne w terapii pacjentów z dysfoniami w SPCSK w Warszawie. Bierze udział w kursach, seminariach i konferencjach: Zakłócenia dźwięków mowy w różnych zaburzeniach. Diagnoza i terapia logopedyczna, 2013; Głos: narzędzie-komunikacja-terapia, 2014; Warszaty Dubbingowe, Joanna Węgrzynowska-Cybińska, 2014; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku tzw. szczękościsku, 2014; Technika Aleksandra, warsztaty oraz lekcje indywidualne z Magdaleną Kędzior, 2014 – 2015; Komunikacja interpersonalna i skuteczna współpraca, 2015; Kreatywne myślenie i innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów, 2015; Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych, 2015; Getting Things Done, 2015; Create your Own Brand, 2015; Świadome budowanie marki osobistej a storytelling, 2016; Świadomość siebie i swojego ciała jako klucz do szczęśliwszego życia i uwolnienia się od stresu, 2016; Warsztaty Dubbingowe, Beata Kozikowska, Katarzyna Maternowska, 2016. Do zainteresowań logopedycznych należą: emisja głosu, rehabilitacja zaburzeń głosu, logopedia medialna, muzykoterapia oraz arteterapia.

 

Tomasz Piluchowski. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2007 r.). Laureat Internationales Gesangswettbewerb w Berlinie (Deutsche Oper) oraz  XII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Ma w repertuarze partie w operach m.in.: Bizeta, Czajkowskiego, Donizettiego, Haydna, Kurpińskiego, Masseneta, Moniuszki, Pendereckiego, Pucciniego, Smetany, Verdiego, a także w operetkach i musicalach J.Straussa, Lehara, Bocka/Steina, Bernsteina i in. Występuje również w repertuarze oratoryjno-kantatowym, a także kameralnym i pieśniarskim, m.in. utwory Chopina, Karłowicza, Moniuszki, Szymanowskiego, Pendereckiego, Berlioza, Schuberta, Mahlera, Ravela, Schumanna i Szostakowicza. Współpracuje ze znakomitymi dyrygentami (m.in. Andriy Yurkevych, Keri-Lynn Wilson, Miguel Gomez-Martinez, Lionel Friend, Tadeusz Kozłowski, Marek Moś, Łukasz Borowicz, Jakub Chrenowicz), orkiestrami (Sinfonia Varsovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej z Krakowa, Orkiestra Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie) i reżyserami (Keith Warner, Mariusz Treliński, Maja Kleczewska, Krzysztof Garbaczewski, Jerzy Gruza, Emil Wesołowski, Igor Gorzkowski, Jitka Stokalska). Bierze udział w koncertach i festiwalach w Polsce, m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Studio Koncertowe Polskiego Radia im.W.Lutosławskiego w Warszawie, Filharmonia Poznańska, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Lubelska, Filharmonia Kameralna im.W.Lutosławskiego w Łomży, Międzynarodowy Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju, Międzynarodowy Festiwal Musica Sacra w Warszawie oraz za granicą, m.in. na Węgrzech (Budapeszt), w Estonii (Tallin), Niemczech (Lubeka, Stuttgart, Oldenburg), Austrii (Wiedeń) i na Ukrainie (Lwów). Śpiewał podczas gal operowych w Warszawie (Viva Mozart), w Kammeroper Schloss Rheinsberg w Niemczech i w Wiedniu. Współpracuje z Teatrem Wielkim w Poznaniu. Dokonał  nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Od 2009 roku jest związany z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, gdzie występował m.in. wBorysie Godunowie Musorgskiego, Traviacie Verdiego, Madame Butterfly Pucciniego, Diabłach z Loudun Pendereckiego, Strasznym Dworze Moniuszki, Onieginie Czajkowskiego i in. Jest cenionym wykonawcą muzyki współczesnej, m.in. wystąpił w prapremierach oper „Sudden rain”Aleksandra Nowaka, w reż. Mai Kleczewskiej, na scenie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, „Dzień Świra” Hadriana Filipa Tabęckiego (partia tytułowa), na podstawie dramatu Marka Koterskiego (Teatr Wielki w Poznaniu), w dramatoperze Oresteja wg Ajschylosa (partia Ateny) z muzyką Agaty Zubel, w reżyserii Mai Kleczewskiej, w  koprodukcji Teatru Wielkiego-Opery Narodowej i Teatru Narodowego w Warszawie oraz w prapremierze opery „Zwycięstwo nad słońcem” Sławomira Wojciechowskiego, w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie.